Volgens het eerste artikel heeft innovatie een vaste plek in
een bedrijf. Het gaat echter niet vanzelf maar via 4 stappen. Deze stappen
worden het innovatieproces genoemd. Deze stappen zouden moeten zorgen voor een
succesvolle innovatie. De stappen zijn als volgt:
1.
Dromen: gericht op het vinden van gouden ideeen.
2.
Denken: het uitwerken van het idee tot concept.
3.
Durven: testen van de haalbaarheid van het
concept.
4.
Doen: de uitvoering van de innovatie.
Op het moment dat je de 4 D’s gebruikt zal er een goede
innovatie moeten komen.
Het tweede artikel gaat er vanuit dat innovatie moet komen
van het buisiness model van canvas. Op het moment dat je elke bouwsteen hebt
ingevuld kan je zien waar je punten mist of die minder zijn. Op het moment dat
je, je hierop gaat richten kunnen er nieuwe innovaties komen.
Het derde artikel zijn er 5 stappen die leiden tot
innovatie. In deze stappen zien we een soort samenvoeging van het eerste en de
tweede artikel. De 5 stappen zijn alsvolgt:
1.
Business Unit
2.
Onderneming
3.
Toeleveranciers
4.
Klanten
5.
Concurrenties
Sommige stappen zijn makkelijker om mee aan de slag te gaan
dan andere, maar op het moment dat het lukt zal dit leiden naar een open
innovatie voor een bedrijf.
In het laatste artikel gaan ze vooral in op hoe innovaties
ontwikkeld moeten worden. Op het moment dat je een innovatie hebt moet het
binnen het bedrijf goed geregeld worden om er een product van te maken. De
stappen daarvan zijn als volgt: Ideeen generatie à
selectie à
ontwikkeling à
commercialisatie. Op het moment dat je deze stappen gebruikt heb je vaak van
een idee een product gemaakt.
Bronnenlijst:
4. http://blogs.magnus.nl/mblog/2008/11/strategie-in-de-praktijk-“hoe”-is-belangrijker-dan-het-“waarheen”/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten